БЕЗПЛАТНА ДОСТАВКА НА ПОРЪЧКИ НАД 100 лв.

Търсене

1. Акведукт Магдебург, Германия:

Акведуктът край Магдебург, Германия (Wasserstraßenkreuz Magdeburg)  е най-дългият плавателен акведукт в света – цели 918 метра. Строителството му е започнало преди повече от 100 години през 1905 год., но през 1942 год. заради Втората световна война е било спряно. Проектът е бил замразен и по време на Студената война. През 1997 год., цели 55 години по-късно, изграждането на акведукта е подновено, като за построяването му са използвани 24 хил. тона стомана и 68 хил. тона бетон. През 2003 год. акведуктът започва да функционира и оттогава той преминава над река Елба, свързвайки канала Елба-Хавел и канала Мителанд, като скъсява с повече от 12 км разстоянието, което трябва да изминават пътническите и търговските кораби.

Акведуктът Магдебург в Германия (Wasserstraßenkreuz Magdeburg)

2. Акведукт Briare, Франция

Това е бил най-дългият акведукт в света преди построяването на този край Магдебург. Briare Aqueduct функционира от есента на 1896 год. и вече 119 години преминава на река Лоара във Франция. Съоръжението е дълго 662 м и е дълбоко 6 м.

cdx
Акведукт Briare, Франция

3. Акведукт Pontcysyllte, Великобритния:

Най-големият британски акведукт е построен за десет години между 1795 и 1805 год. в Шотландия. Съоръжението е дълго почти 307 метра и се издига на 38,40 м над река Дий от 18 колони и 19 арки.

Акведукт Pontcysyllte, Великобритния

4. Акведукт Ringvaart Haarlemmermeer, Нидерландия:

Каналът Ringvaart заобикаля полдера Haarlemmermeer в провинция Северна Холандия, Нидерландия и минава над Магистрала А4, свързваща полдера с останалата част на страната.

Акведукт Ringvaart Haarlemmermeer, Нидерландия

5. Håverud Aqueduct, Швеция:

Този акведукт е част от Далсланд канал (Dalsland Canal) и прави възможно плаването на кораби между езерото Венерн, централните части на Далсланд и югозападните райони на Värmland. Дългият 33,5 м акведукт е построен между 1864 и 1868 год. от Нилс Ериксон. Стоманените елементи, които изграждат моста са свързани помежду си с нитове и най-впечатляващото е, че и до днес нито веднъж не се е налагала смяната на нито един от тези нитове.

Håverud Aqueduct, Швеция

 

 

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *