В следствие на все по-тревожните данни за замърсяването на въздуха в Китай местните власти приеха по-строги мерки за намаляване на вредните емисии от производствените фабрики и превозните средства. Освен това страната усилено инвестира в разработката на по-екологични технологии за задвижване, сред които е най-новият им трамвай, задвижван от водород.
Първият модел на Си Ес Ар Кингдао Сифанг Ко в Кингдао в провинцията Шандонг вече е готов да бъде пуснат в движение. На пазара вече има автомобили, които използват водород, за да генерират електричество за задвижването, като Toyota Mirai, но сега за първи път инженерите достигат до откритието как да приложат технологията при по-големи превозни средства.
По думите на главния инженер на проекта Лианг Джианинг разработката на екологичния трамвай е отнела 2 години, в които учените са правили множество опити за разрешаване на технологични проблеми.
Зареждането на резервоарите за водород отнема само 3 минути, а капацитетът им позволява изминаването на 100 километра при максимална скорост от 70 километра в час. Предвид това, че трамваите в Китай обикновено се движат с 15 км/час, водородния модел ще измине дори повече километри с едно зареждане. В купето на всеки трамвай има 60 места за седящи, а общият капацитет е 380 пътници.
Трамваите ще бъдат пуснати по линиите на градския транспорт в страната до края на 2015. Правителството на Китай се надява това не само да спомогне за пречистването на въздуха, но и да улесни изграждането на нови линии, тъй като вече няма да се налага пълното им електрифициране.